HR-visie van de toekomst: jobtevredenheid

HR-visie van de toekomst: jobtevredenheid

Vandaag krijgt onze economie steeds meer te maken met disruptieve bedrijfsmodellen. Denk maar aan Uber, 3D-printing en de groeiende online verkoop. Harder werken om toch maar goedkoper, sneller, mooier,… te zijn dan de rest helpt niet meer. Er ontstaat ook polarisering: langs de ene kant grote internationale bedrijven die hun schaalgrootte in de weegschaal gooien en er alles aan doen om marktaandeel te winnen door prijsverlagingen, en langs de andere kant kleine bedrijven die zich op kwaliteit en differentiatie focussen.

Kleine bedrijven kunnen alleen maar overleven als de zaakvoerder en zijn medewerkers met passie, hart en ziel ondernemen en niet louter met het oog op winst. Hoe dunner de lijn tussen werken en hobby, hoe succesvoller de onderneming. Voor dit soort gepassioneerde ondernemers is de digitalisering eerder een opportuniteit dan een bedreiging.

‘Zorg ervoor dat je als bedrijfsleider niet alleen gedreven bent, maar het ook blijft.’

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *